El FC St. Pauli va iniciar fa unes setmanes, una campanya contra el racisme  juntament amb el principal patrocinador, Congstar i la Fundació Amadeu Antonio . Diverses accions s’han anat portant a terme des del club, o col·lectius relacionats amb el nostre club. Per exemple, Viva con Agua ha animat a un conjunt d’artistes a mostrar i lluitar contra el problema i, alhora, recaptar fons per la campanya.

Tot això s’ha dut a terme per tal de visibilitzar les diferents formes de discriminació existents en la societat. El FC St Pauli, que inclou l’antirascisme, l’antimasclisme i l’antifeixisme en els seus estatuts, ha cedit espais físics i virtuals. Per tant ha organitzat una  nova iniciativa tot fent valer, un cop més, que allò que recull als estatuts no són paper mullat.

Diverses accions

Una de les primeres accions realitzades va ser la de cedir els canals de comunicació del club. D’aquesta manera, un conjunt de persones discriminades pel seu color de pell, origen (atribuït) o religió, van poder compartir les seves experiències.

Un altre col·laborador de la campanya, ha estat el patrocinador principal de la samarreta del primer equip, Congstar. Aquest va cedir l’espai principal de l’equipament per poder incloure la imatge amb la frase “No hi ha espai per al racisme” durant el partit contra el SC Paderborn 07. La samarreta exclusiva es va sortejar entre totes les persones que van realitzar aportacions a la Fundació Amadeu Antonio.

La frasse/imatge contra el racisme també es va publicitar per xarxes i s’ha exposat, de forma clara i en un format molt gran, a la façana de Millerntor.

Silenci a les xarxes

L’última mesura adoptada pel club pirata ha estat un altre fet simbòlic de denúncia. Així, s’ha sumat a una proposta dels clubs de la Premier League anglesa. Aquesta iniciativa consistia en NO utilitzar les xarxes socials durant tot el cap de setmana del 30 d’abril al 3 de maig.

A més de ser un acte de protesta contra la discriminació, l’odi i l’agitació a les xarxes, és un toc d’atenció cap als governs i, sobretot, cap a les empreses d’aquests canals de comunicació. Unes empreses, algunes de les quals, són molt permissives amb aquests missatges.